Philology, pedagogy, and psychology

2013 Issue №5

Back to the list Download the article

Educational process planning in an information society

Pages
42-49

Abstract

This article dwells upon the problem of structuring the educational process in an information society. The factors influencing the educational process in an information society are identified in the article. The model of educational process of personalizing students’ education is offered. The efficiency of the personalized e-learning environment educational technology applied by the author is assessed.

Reference

1. Загвязинский В. И. Методология и методика научных исследований. М., 1982.
2. Кондратенко А. Б. Автоматизированная обучающая система персонализации обучения // Высшее образование в России. 2007. № 8. С. 130—132.
3. Кондратенко А. Б. Методология построения е-learning системы персонализации обучения // Открытое образование. 2011. № 5. С. 17—20.
4. Кондратенко А. Б. Виртуальная образовательная среда МЭСИ // Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. Калининград, 2012. Вып. 5. С. 7—10.
5. Новиков А. М., Новиков Д. А. Методология научных исследований. М., 2010.
6. Тихомирова Н. В., Минашкин В. Г., Дудейковская Л. Н. Образовательный процесс в электронном университете: условия и направления трансформации // Высшее образование в России. 2011. № 2. С. 3—11.
7. Чучалин А. И., Епихин А. В., Муратова Е. А. Планирование оценки результатов обучения при проектировании образовательных программ // Высшее образование в России. 2013. № 1. С. 13—19.