Philology, pedagogy, and psychology

2013 Issue №5

Back to the list Download the article

The theoretical framework of the process of social and pedagogical support for children at a teen club

Pages
19-24

Abstract

This article analyses the theoretical framework for supporting activities at cultural and leisure establishments, particularly, teen clubs. The authors present a model of socio-pedagogical support for children at teen clubs and describe its goals and objectives, principles, stages, and ways of practical implementation. The article emphasizes the need to create a program for socio-pedagogical support for teenagers based on the model presented and offers the key characteristics of the program, as well as the methods of its implementation.

Reference

1. Александрова Е. А. Как открыть школу родителям и для родителей // Народное образование. М., 2008. № 5. С. 219—224.
2. Анохина Т. В. Педагогическая поддержка как реальность современного образования // Классный руководитель. М., 2000. № 3. С. 63—81.
3. Газман О. С. Воспитание и педагогическая поддержка детей // Народное образование. М., 1998. № 6. С. 108—112.
4. Корнетов Г. Б. Становление демократической педагогики: восхождение к общественно-активной школе. М. ; Тверь, 2009.
5. Михайлова Н. Н. Педагогика поддержки : учеб.-метод. пособие. М., 2002.