The humanities and social science

2013 Issue №3

Back to the list Download the article

The evolution of the essence of the concept of “business efficiency” and its features in the regional media business

Pages
34-40

Abstract

This article classifies the concept of "business efficiency", which have been used by economic scholars for a long time. The innovative component of this work lies in the authors’ definition of media business efficiency alongside the identification of the primary goal of media company management in today’s Russia. The article offers a classification of methods of identifying different types of efficiency of media structures.

Reference

1. Бабань Ю. А. Совершенствование бизнес-процессов в современной философии управления//Финансовый бизнес. 2002. № 6.
2. Друкер П. Эффективное управление предприятием / пер. с англ. М., 2008.
3. Ивашковский С. Н. Микроэкономика : учебник. 3-е изд., испр. М., 2002. 
4. Клейнер Г. Эффективность мезоэкономических систем переходного периода // Проблемы теории и практики в управлении. 2002. № 6.
5. Коуз Р. Фирма, рынок, право / пер. с англ. М., 2007.
6. Мартын Ж. В. Генезис и существо экономической эффективности //Риск : аналитический журнал. М., 2009. № 4.
7. Рикардо Д. Начала политической экономии и налогового обложения /пер. с англ. М., 2007.
8. Романова О. Оптимизация поведения предприятия в современных условиях // Проблемы теории и практики в управлении. 2002. № 3.
9. Сидорин В. В. Менеджмент качества как средство управления конкурентоспособностью // Материалы междунар. науч.-практ. конф. Intermatic. 2004.М., 2004. Ч. 3.
10. Шумпетер Й. Теория экономического развития. Капитализм, социализм и демократия / пер. с англ. М., 2007.
11. Эмерсон Г. Двенадцать принципов производительности / пер. с англ.2-е изд. М., 1992.