Philology, pedagogy, and psychology

2012 Issue №11

Back to the list Download the article

The development of aesthetic culture in youth and adults in the course of ballroom dance training as a pedagogical problem

Pages
156-159

Abstract

This article considers the relevance, degree of development, and goals and objectives of research on the formation of aesthetic culture in younger and adult students in the process of learning ballroom dancing. The author offers a methodological and theoretical framework for solving the pedagogical problem in question.

Reference

1. Глобальные тенденции в развитии и использовании открытых образовательных ресурсов и их роль в реформе образования : аналитическая записка /Институт ЮНЕСКО по информационным технологиям в образовании. М.,2010.
2. Горбунов Г. Д. Психопедагогика спорта : учеб. пособ. для студентов вузов.3-е изд., испр. М., 2007.

3. Климова Д. А. К вопросу формирования эстетической культуры младших школьников // Вестник Российского государственного университета им. И. Канта. Вып. 5. Калининград, 2009. С. 103—105.
4. Логунова М. Ю. Воспитательное значение досуговой деятельности спортивно-танцевального клуба // Спортивные танцы. 2002. № 4 (27). С. 32—45.
5. Малютин Г. В., Хорошавина Г. Д. Эстетическая культура как составляющая профессионализма будущего педагога // Вестник Тамбовского университета.2007. № 12—2. С. 477—480.
6. Назаренко Л. Д. Эстетика физических упражнений. М., 2004.
7. Пельменев В. К. Концепция основных направлений совершенствования системы физической культуры и спорта Калининградской области на 2007—2012 годы // Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта.2007. № 4. С. 15—22.
8. Тараканова Е. Б. Формирование эстетической культуры в молодежной среде // Вестник славянских культур. 2009. Т. 14, № 4. С. 13—16.