Philology, pedagogy, and psychology

2012 Issue №11

Back to the list Download the article

The international experience of integration of education, research, and business

Pages
33-40

Abstract

The article considers three main types of integration of education, science and business. There are: American type, Japanese type and Mixed type. The main role in American type of integration plays Research University; the main role in Japanese type plays Government; the main role in Mixed type (mostly prevalence are in Central and Northern Europe) plays technological parks. The article considers merits and demerits of these types.

Reference

1. Карпенко О. М., Бершадская М. Д. Высшее образование в странах мира: анализ данных образовательной статистики и глобальных рейтингов в сфере образования. М., 2009.
2. Неборский Е. В. Исследовательские университеты США: противоречие между «академическим капитализмом» и «поиском истины» // Педагогика.2011. № 2. С. 92—100.
3. Неборский Е. В. Университеты США: образовательный и научный центр :монография. Саарбрюккен, 2011.
4. Неборский Е. В. Университеты США как образовательные и научные центры // Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. Калининград, 2011. Вып. 4. С. 154—160.
5. Неборский Е. В. Экономика образования США: университеты и капитализация : монография. Саарбрюккен, 2012.
6. Crow M. Linking Scientific Research to Societal Outcomes // AAAS Science and Technology Policy Yearbook 2001. Washington (DC), 2001. P. 129—131.
7. Weerts D. State Governments and Research Universities: A Framework for a Renewed Partnership. N. Y., 2002.