A glossary for a social educator-researcher-logician engaged in organisational and communicative activity with teenage twins in the system of supplementary education
- Pages
- 67-77
Abstract
This article features a glossary, which explains the phenomenon of twins and serves as a benchmark of social and professional activity for a pedagogical team or a supplementary education institution and will also be helpful for eve-ryone bringing up twins or communicating with them.
Reference
1. Морозова Т. Б. Личностное развитие близнецов в процессе общения // Педагогика. 2003. № 8. С. 23—25.
2. Морозова Т. Б. Особенности работы с детьми-близнецами // Народное образование. 2009. № 1. С. 269—271.
3. Морозова Т. Б. Формирование личности близнеца-подростка в системе дополнительного образования (в условиях Близнецового центра). М., 2007.
4. Морозова Т. Б. Личностное развитие близнецов в процессе общения (диагностика и методика). М., 2002. Деп. в ИТОП РАО, № 5102.
5. Морозова Т. Б. Взаимодействие наследственности и среды в формировании личности (исследование близнецов). М., 1994. Деп. в Ин-т ТПМИО, Школа и педагогика (вып. 3) 15.08.1994, № 121.