Philology, pedagogy, and psychology

2012 Issue №5

Back to the list Download the article

The problem of training specialists for work on improving relationships among older preschool children

Pages
130-136

Abstract

This article describes the features of relationships between older preschool children. The author emphasizes the need to prepare future specialists for work on improving relationships among older preschool children.

Reference

1. Бодалев А.А. Личность и общение: избранные труды. М., 1983.

2. Дьяченко О.М. Как развивается дошкольник? О чем нужно помнить психологам, педагогам и родителям. М., 2007.

3. Коломинский Я.Л. Психология взаимоотношений в малых группах (общие и возрастные особенности). Минск, 2000.

4. Леонтьев А.А. Психология общения. М., 2005.

5. Леонтьев А.Н. Психологические вопросы формирования личности ребенка в дошкольном возрасте / / Дошкольное воспитание. 2009. №1. С. 11—17.

6. Мухина В.С. Психология дошкольника / под ред. Л. А. Венгера. М., 1975.

7. Мясищев В.Н. Психология отношений / под ред. А. А. Бодалева. М., 1995.

8. Репина Т.А. Проблема полоролевой социализации детей. М., 2004.

9. Смирнова Е.О. Детская психология. М., 2003.

10. Смирнова Е.О., Холмогорова В.И. Межличностные отношения дошкольников: диагностика, проблемы, коррекция. М., 2003.

11. Щербакова Е.И. Формирование взаимоотношений детей 3 – 5 лет в игре. М., 1984.

12. Hill M., Tisdall K. Children and Society. Longman, 1997.

13. Konner M. The Evolution of Childhood. Relationships, Emotion, Mind.
The Belknap Press of Harvard University Press, 2010.

14. Semrud-Clikeman M. Social Competence in Children. Springer, 2007.