Вестник БФУ им. И. Канта

Текущий выпуск

Назад к списку Скачать статью

Математическое моделирование про­цесса привлечения клиентов для платных SAAS-решений

Страницы / Pages
21-26

Аннотация

Рассмотрены различные аспекты привлечения клиентов к исполь­зо­ва­нию SaaS-решений от компании Х. В качестве тестового решения рас­смотрена рекламная кампания, направленная на регион Латинской Аме­ри­ки. На основе полученных данных построена математическая мо­дель, ко­торая показала наиболее слабые места в рекламной кампании и легла в ос­нову оценки ее эффективности. Это позволило скорректи­ро­вать про­цесс привлечения клиентов и повысить его результатив­ность.

Abstract

The paper considers various aspects of attracting customers to use SaaS so­lutions from company X. As a test solution, an advertising company aimed at the Latin American region was considered. Based on the obtained data, a math­ematical model was built that showed the most "weak" points in the ad­vertising company and allowed us to evaluate its effectiveness. As a result, the process of attracting customers was adjusted, and its effectiveness was in­creased.

Список литературы

1.  Mäkilä T., Järvi A., Rönkkö M., Nissilä J. How to Define Software-as-a-Service — An Empirical Study of Finnish SaaS Providers // Tyrväinen P., Jansen S., Cusuma­no M. A. (eds.). Software Business. ICSOB 2010 : Proceedings. Springer, 2010 (Lecture Notes in Business Information Processing, vol. 51). doi: https://doi.org/10.1007/978- 3-642-13633-7_10.

2.  Kulkarni G. F., Gambhir J., Palwe R. Cloud Computing-Software as Service // International Journal of Computer Science & Information Technology Research Ex­cellence. 2012. Vol. 2, iss. 1.

3.  Turner B. What is SaaS? Everything you need to know about Software as a Service. TechRadar.pro. 15.12.2019.

4.  Customer Relationship Management (CRM). URL: https://www.gartner.com/ en/information-technology/glossary/customer-relationship-management-crm (дата обращения: 31.03.2021).