The humanities and social science

2015 Issue №12

Back to the list Download the article

Advanced training of teachers before the 1984 school reform: Thecase of the Kaliningrad region

Pages
73-80

Abstract

This article addresses advanced training of teachers in the period between the reforms of 1960—1970 and 1984. Special attention is paid to the prereform optimization of teachers’ theoretical background and practical skills. The achievements and problems of the system of teachers’ advanced training in the Kaliningrad region are demonstrated in the case of the Guryevsk district.

Reference

1. Внедрение достижений педагогики в практику работы школы : сб. науч. тр. / под ред. В. Е. Гмурмана. М.,1981.
2. Волков Г. Н. Социология науки. М., 1968.
3. Государственный архив Калининградской области (ГАКО). Ф. 127. Оп. 1. Д. 155.
4. ГАКО. Ф. 127. Оп. 1. Д. 175.
5. ГАКО. Ф. П-2422. Оп. 1. Д. 48.
6. Кретинин Г. В., Забоенкова А. С., Маслов В. Н., Фуксон Л. М. Общее образование в Калининградской области (1951—1991). Калининград, 2006.
7. Лобанова Н. Н. Психолого-педагогическая подготовка педагогов-воспитателей в системе повышения квалификации // Совершенствование содержания и организации форм повышения квалификации педагогов-воспитателей : сб. науч. тр. / под ред. П. Г. Пшебильского. М., 1982.
8. Материалы XXV съезда КПСС. М., 1976.
9. Народное образование в СССР : сб. документов 1917—1973. М., 1974.
10. О реформе общеобразовательной и профессиональной школы : сб. док. и матер. М., 1984.
11. Теоретические основы совершенствования профессионального мастерства учителей гуманитарных дисциплин в системе повышения квалификации : сб. науч. тр. / под ред. Т. Г. Браже. М., 1988.
12. Худоминский П. В. Развитие системы повышения квалификации педагогических кадров советской общеобразовательной школы (1917—1981 гг.). М., 1986.