Philology, pedagogy, and psychology

2010 Issue №11

Back to the list Download the article

The development of personal information safety of schoolchildren

Pages
140-143

Abstract

This article deals with the issue of ensuring personal information safety of schoolchildren as well as different approaches to defining the notion of ‘information safety’. The author emphasizes the need for applying the vitagenetic educational methods in order to develop the personal information safety of schoolchildren.

Reference

1. Белкин А. С., Вербицкая Н. О. «Витагенное» образование как научно-педагогическая категория // Образование и наука. 2001. № 3. С. 18—28. С. 2001.

2. Грачев Г. Г. Личность и общество: информационно-психологиче­ская безопасность и психологическая защита. М., 2003.

3. Калинин И. А., Семакин И. Г., Хеннер Е. К. Социальная информа­тика и информационная безопасность // Методическая газета для учите­лей информатики. 2007. № 19. С. 16—36.

4. Малых Т. А. Педагогические условия развития информационной безопасности младшего школьника: автореф. дис. … канд. пед. наук. Иркутск, 2008.