The fundamentals of the concept of application of humanities techniques in the field of physical training
- Pages
- 102-108
Abstract
This article examines the preconditions for applying humanities methods in the field of physical education and describes the basic features identifying humanities methods as a research and education phenomenon, the principles of their development, and the conditions and requirements for their application in physical education.
Reference
1. Бордовский Г. А. Гуманитарный технолог: от идеи к воплощению // Вестник Герценовского университета. СПб., 2007. № 10 (48). С. 3—5.
2. Быков В. С. Теория и практика актуализации физического самовоспитания школьников: дис. ... д-ра пед. наук. Челябинск, 1999.
3. Валицкая А. П. Гуманитарные технологии и компетентностный подход в контексте инноваций (антропо-философский взгляд) // Вестник Герценовского университета. СПб., 2007. № 6 (44). С. 29—33.
4. Гончаров С. А. Гуманитарные технологии в образовании и социальной сфере // Вестник Герценовского университета. СПб., 2008. № 5 (55). С. 9—15.
5. Гор А. Земля на чаше весов. В поисках новой общей цели // Новая постиндустриальная волна на Западе. М., 1999. С. 559—571.
6. Грановский В., Осипов В., Карижский М. Инструменты влияния. URL: http://www.uis.kiev.ua/discussion (дата обращения: 30.07.2009).
7. Мацкевич В. Интервью // Оружейность гуманитарного: полиинтерьвью на «семейной» игре — 2001. URL: http://www.circleplus.ru (дата обращения: 30.07.2009).
8. Митин А. Е., Филиппова С. О., Митин Е. А. Теоретические и методические подходы к применению гуманитарных технологий в подготовке специалистов по физической культуре: монография / под ред. В. А. Бордовского. СПб., 2009.