Philology, pedagogy, and psychology

2010 Issue №11

Back to the list Download the article

The role and potential of computer-aided teaching systems in the foreign language training of the students of EMERCOM education institutions

Pages
80-84

Abstract

This article is devoted to the individual approach to teaching foreign languages in ЕМЕRCOM education institutions. The research shows that the conflict between the intensification of teaching process and the level of individualization can be resolved by means of Computer-aided Teaching Systems that perform the computerization of didactic databases.

Reference

1. Квалификационные требования и методические рекомендации по проведению аттеста­ции аварийно-спасательных служб, аварийно-спасательных формирований и спасателей: рекомендации МЧС и ГО РФ. М., 1997.

2. Смольянинова И. А. Информационные и коммуникационные технологии как средство моделирования социокультурного пространства для формирования иноязычной компетенции // Информационные технологии в образовании: сб. тр.: в 6 ч. М., 2001. Ч. 3. С. 81—83.

3. Гладких В. В., Ус О. Н. Математическое моделирование в технологии обучения иностранному языку в военных инженерных вузах // Научно-методический сборник № 50. М., 2001. С. 52—58.

4. Петросян Я. В., Ус О. Н., Гладких В. В. Оценка психомоторного состояния обучаемого при работе с автоматизи­рованными обучающими системами // Совершенство­вание наземного обеспечения авиации: межвуз. сб. науч.-метод. тр. Воронеж, 2001. Ч. 3. С. 80—83.

5. Могильниченко С. В. Компьютерные технологии — путь к индивидуализации обучения английскому языку в средних специальных учебных заведениях // Вестник Воронежского государственного университета. Сер. Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2007. № 2 (ч. 1). С. 114—116.