The humanities and social science

2010 Issue №3

Back to the list Download the article

Assessment of Alternatives of Organisation’s Strategic Potential Development by Method of Analytic Hierarchy Process (HPA)

Pages
94-108

Abstract

This article analyses the decision-making process in the field of formation and development of organisations’ potential and justifies the application of Analytic Hierarchy Process. The author considers the key stages of the implementation of this method and evaluates the advantages of its application in comparison to other multicriteria alternative assessment methods.

Reference

1. Дэвид Г.  Метод парных сравнений / пер. с англ.; под ред. Ю. Адлера. М., 1978.

2. Кини Р. Л., Райфа Х. Принятие решений при многих критериях: предпоч­тения и замещения / пер. с англ. М., 1981.

3. Месарович М. и др. Теория иерархических многоуровневых систем / пер. с англ.; под ред. В. Б. Лидского. М., 1973.

4. Саати Т., Керис К. Аналитическое планирование / пер. с англ.; под ред. И. А. Ушакова. М., 1991.

5. Belton W. Comparison of the Analytic Hierarchy Process and a Simple Multi-Attribute Value Function // EJOR. 1986. Vol. 26.  S. 7—21.

6. Dyer J. S. Remarks on the Analytic Hierarchy Process // MS. 1990. Vol. 36.  S. 249—258.

7. Gass S. I. Decision Making, Models and Algorithms. New York, 1985.

8. Haedrich G., Kuss A. Kreilkamp E. Der Analytic Hierarchy Process // WiSt. 15. Jg. 1986. S. 120—126.

9. Lillich L. Nutzwertverfahren. Heidelberg, 1992.

10. Saaty T. L. The Analytic Hierarchy Process. New York; St. Louis, 1980.

11. Saaty T. L., Vargas L. G. Prediction, Projection and Forecasting. Boston; Dordrecht; London, 1990.

12. Schneeweib C. Planung, Systemanalytische und entscheidungstheoretische Grundlagen. Berlin, 1991.

13. Wind Y., Saaty T. L. Marketing applications of the Analytic Hierarchy Process //  MS. 1980. Vol. 26.  S. 641—658.

14. Zimmermann H.-J., Gutsche L. Multi-Criteria-Analyse. Berlin; Heidelberg, 1991.