The humanities and social science

2011 Issue №9

Back to the list Download the article

The capacity of Kaliningrad hotel services market

Pages
162-168

Abstract

This article analyses Kaliningrad hotel market through examining the level of incoming tourism in 2000–2010. The authors calculate the critical
zone of hotel room availability in Kaliningrad and the maximum number of tourists that can be accommodated in the city

Reference

1. Вавилова В. Е. Основы международного туризма. М.,  2005.

2. Квартальнов В. А. Туризм. М., 2002.

3. Наумов С. А. Экономика и предпринимательство в социально-культурном сервисе и туризме. Томск, 2003.

4. Чурикова Г. С., Чурикова И. И. Калининградская область в цифрах, 2010:  краткий стат. сб.  Калининград, 2010.

5. Региональная экономика: история, проблемы, перспективы / под ред. Э. Л. Паш­нанов, Г. У. Калмыц. Волгоград, 2005.

6. Туристский терминологический словарь / авт.-сост. И. В. Зорин, В. А. Квар­тальнов. М., 1999.

7. О целевой программе Калининградской области «Развитие Калининград­ской области как туристического центра на 20072014 годы»: постановление Правительства Калининградской области от 22 февраля 2007 года  69. URL: http://www.garant.ru/hotlaw/kaliningrad/153154/ (дата обращения: 15.04.2011).