Philology, pedagogy, and psychology

2018 Issue №2

Back to the list Download the article

Non-traditional organisation of training in improving the quality of pedagogical education

Pages
97-103

Abstract

This article describes the main characteristic features of novel approaches to the organization of professional training of university students majoring in pedagogy. Special attention is paid to the contribution of pedagogical disciplines to the professional development of future teachers. The author describes a new module, ‘A dialogue through time with prominent educationalists’, which is part of the ‘History of Pedagogy’ course.

Reference

1. Абасов З. А. Нетрадиционные уроки как педагогическая инновация // Инновации в образовании. 2004. № 3. С. 118—130.
2. Добрынина Е. В. Формирование готовности студента — будущего преподавателя вуза к реализации воспитывающего обучения : автореф. дис. ... канд. пед. наук. Самара, 2006.
3. Сергєєва І. І. Артистизм як елемент педагогічної майстерності // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / ред. Л. Л. Товажнянський. Харків, 2011. Вип. 28 (32). С. 124—133.
4. Ступина С. Б. Технологии интерактивного обучения в высшей школе : учеб.-метод. пособие. Саратов, 2009.
5. Чеботарева И. В. Разговор с классиками педагогики сквозь время : метод. пособие. Луганск, 2017.
6. Широбокова Т. С. Методика организации и проведения нетрадиционных уроков в образовательном процессе учреждений СПО // Научные исследования в образовании. 2012. № 12. С. 46—58.