Philology, pedagogy, and psychology

2015 Issue №11

Back to the list Download the article

Training future teachers to perform grading

Pages
121-128

Abstract

This article focuses on the development of grading skills in future teach-ers. The author presents key interpretations of the notion of ‘grading’. The principles, functions, and types of grading are considered. The author’s ap-proach to developing an algorithm of grading performance of future teachers at a seminar is proposed.

Reference

1. Батурин Н. А. Проблема оценивания и оценки в общей психологии // Вопросы психологии. 1988. № 2. С. 81—90.
2. Бойко Т. В. Управление развитием системы оценивания учебной деятель-ности в вузе. СПб., 2013. URL: http://www.hse.ru/data/2014/01/09/1340136638/ Bojko_T._Magisterskaya_dissertaciya_2013-12-13.pdf (дата обращения: 13.12.2013).
3. Краснова Т. И. Оценивание учебной деятельности студентов // Аналити-ческий обзор международных тенденций развития высшего образования. 2003. № 6. С. 45—53.
4. Немов Р. С. Психология : словарь-справочник : в 2 ч. Ч. 1. М., 2004.
5. Субботко А. Н. Формирование у будущего учителя системы оценочной деятельности : дис. ... канд. пед. наук. Брянск, 2006.
6. Толковый словарь русского языка. URL: http://www.vedu.ru/expdic/328/ (дата обращения: 14.12.2013).
7. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профес¬сионального образования. URL: http://www.fgosvo.ru (дата обращения: 14.12.2013).
8. Шамова Т. И., Белова С. Н., Ильина И. В. и др. Современные средства оцени-вания результатов обучения в школе : учебное пособие. М., 2007.
9. Ширшова И. А. Оценивание учебных достижений студентов: современные тен¬денции // Проблемы педагогики средней и высшей школы. 2013. № 1.  С. 205—215.