Philology, pedagogy, and psychology

2014 Issue №2

Back to the list Download the article

On the interdisciplinary approach as used in German classes for PhD students

Pages
117-122

Abstract

This article considers the notion of interdisciplinarity in general and in relation to practical German classes. Special foreign scientific texts and basic models of the linguistic components of training process contribute to students’ awareness of the interdisciplinary connections in science.

Reference

1. Потёмина Т. А. Специальный текст для аспирантов в междисциплинарном аспекте // Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта.2013. Вып. 2. С. 108—114.
2. Потёмина Т. А. Современные методы обучения научной коммуникации на занятиях по немецкому языку // Коммуникация как предмет междисциплинарных исследований. Калининград, 2012. Ч. 2. С. 189—196.
3. Kalverkämper H. Fach und Fachwissen // Fachsprachen-1 Halbband / hrsg.von L. Hoffmann [et al.]. Berlin ; N. Y., 1998. S. 1—24.
4. Kuhn Т. S. Die Struktur wissenschaftlicher Revolution. Frankfurt а/M., 1995.