Philology, pedagogy, and psychology

2013 Issue №8

Back to the list Download the article

The “rough style” of Vladimir Vysotsky: Problem statement

Pages
90-95

Abstract

V. Vysotsky’s poetry is typologically close to the principles of the “rough style” Soviet painting of the 1960s. The author outlines the promising areas of comparative analysis and addresses the issue of typological similarities between different texts within the field of a common cultural and historical situation of the Khrushchev era.

Reference

1. Бобриков А. Суровый стиль: мобилизация и культурная революция // Художественный журнал. 2003. № 51/52 : [сайт]. URL: http://xz.gif.ru/numbers/51-52/surovo (дата обращения: 24.06.2013).
2. Бурганова М. А. Суровый стиль. Прямая речь // Дом Бурганова. Пространство культуры. 2008. № 1. С. 8—33.
3. Высоцкий В. С. Сочинения : в 2 т. Екатеринбург, 1998.
4. Толоконникова К. Попков // Художественная галерея. 2011. № 66. С. 3—29.
5. Кулагин А. В. Поэзия В. С. Высоцкого: Творческая эволюция. М., 1997.
6. Свиридов С. В. Поэтические константы Окуджавы // Голос надежды: новое о Булате. М., 2007. Вып. 4. С. 336—348.