The humanities and social science

2013 Issue №6

Back to the list Download the article

Social advertising in the modern communicative space: the experience of the Kaliningrad region

Pages
90-95

Abstract

Social advertising, which is growing fast nowadays, gives rise to a number of issues relating to its efficiency and impact on the audience. The author focuses on the current problems faced by social advertising in the Kaliningrad region and demonstrates a lack of variety in topics, as well as a limited range of the techniques applied. The paper tackles the problem of identifying the quality level of advertisements addressing various social needs.

Reference

1. Николайшвили Г. Г. Социальная реклама: теория и практика. М., 2008.
2. Савельева О. О. Социология рекламного воздействия. М., 2006.
3. Fundacja komunikacji społecznej. URL: http://www.fks.org.pl (дата обращения: 11.03.2013).
4. Акатова Д. Социальная реклама — это постоянный диалог с людьми о жизни. URL: http://www.1soc. ru/pages/view/110 (дата обращения: 14.03.2013).
5. Берез Д. О., Железнякова Д. В. Шок в социальной рекламе. URL: http://www.socreklama.ru/srarticle.php?artiid=272 (дата обращения: 18.03.2013).
6. Вайнер В. Тренды развития социальной рекламы в России. URL: http://www.1soc.ru/pages/view/179 (дата обращения: 19.03.2013).